Cito naamsponsor NK pupillen 2006

citologo_80px.jpgDamvereniging Heijting Huissen heeft het Cito kunnen aantrekken als naamsponsor voor het Nationaal kampioenschap pupillen dat van 1 tot en met 5 mei aanstaande in het Huissense Koelhuis wordt gehouden.

Het Cito is vooral bekend van de jaarlijkse Cito-toets die wordt afgenomen bij kinderen in het laatste jaar van de basisschool. De toets is een belangrijk hulpmiddel bij het bepalen van het meest geschikte vervolgonderwijs. Minder bekend is dat het Cito daarnaast nog een groot aantal activiteiten ontwikkelt zoals het maken van toetsen, examens, trainingen en het ontwikkelen van methodes voor de overheid en het bedrijfsleven.

Het Cito heeft in goed overleg met damvereniging Heijting Huissen besloten het sponsorschap te aanvaarden. Door deze sponsoring krijgt het NK pupillen een stevige financiële basis. Vooralsnog gaat het om een eenmalige sponsoring, maar na afloop van het evenement zal in een evaluatie worden bepaald of het Cito een meerjarig contract met DV Heijting Huissen wil afsluiten.

De belangstelling van het Cito voor het NK pupillen ligt vooral in de combinatie van een denksport met het feit dat het hier een belangrijke doelgroep van het instituut betreft, namelijk de leeftijdsgroep van 10 – 13 jaar. Het evenement gaat heten: ‘Het Cito NK dammen 2006 voor pupillen’.